czwartek, 15 listopada 2012

Sezon dyniowy:)



Zupa z dyni  (przepis teściowej)



Jest sezon dyniowy! Mój drugi brzuszek (mąż) zmierzył się z jedną dynką wykrawając ją i tworząc niczego sobie, uśmiechniętą dynkę J . Druga została przygotowana pod zupę dyniową!

Na spróbowanie swoich sił w robieniu tego dania natchnęła mnie moja teściowa, która podała ją na stół podczas któregoś obiadu. Co najciekawsze, była to pierwsza próba, ale, jak  to się potem okazało, bardzo udana!

Zwykle, przeglądając przepisy do zupy tej dodaje się imbir. Tu bardzo ważnym składnikiem, nadającym wspaniały i oryginalny smak okazał się cynamon!


Składniki:

-70 dag oczyszczonej dyni (tyle się powinno dać, ja miałam może trochę więcej, na oko;),
-cebula,
-2 ząbki czosnku,
-1 łyżka masła,
-strączek ostrej papryki (to chyba zamiast tego imbiru),
3-4 kostki bulionowe,
-1/2 soku z kartonu jabłkowego,
-Cynamon,
-Sól, pieprz, cukier,
-Gałka muszkatołowa.


Wykonanie:

Pokroić dynie na małe kawałki, wcześniej obrać ze skóry. W rondelku na maśle zeszklić posiekaną cebulę, papryczkę i czosnek.  Dodać pokrojoną dynię i kostki bulionowe, zalać sokiem jabłkowym i taką , aby przykryła dynię. Gotować ok 40 min, do momentu, aż dynia będzie miękka. Rozmiękłe warzywa zmiksować w wywarze. Powstały krem doprawić cynamonem, gałką, solą, pieprzem, cukrem. Gotować jeszcze ok 2 min. Podawać z grzankami, można dodać pestki z dyni.


























  
Pycha!

1 komentarz: