piątek, 23 listopada 2012

Kapuśniak dla dwojga (przepis mamusi)




Nadrabiam zaległości przepisowe:)

Zabrałam się w końcu za danie tradycyjne, polskie i takie.. domowe :D Postanowiłam zrobić Kapuśniak z prawdziwego zdarzenia!
Robiłam to pierwszy raz, ale muszę przyznać, że wyszedł pyszny J.



Składniki:


Na wywar:
- mięso (ja miałam porcję rosołową, powinno się w zasadzie dać żeberka),
- warzywa (pietruszka, marchewka, seler- ja to utarłam, wtedy jest pewność, że się je zje w zupieJ ),  czosnek, cebula (opalona na gazie),
-kostka rosołowa,
-  przyprawy:
  •    ziele angielskie
  •    liść laurowy
  •    pieprz
  •    wegeta
  •    majeranek


reszta:
- kapusta kiszona,
- boczek wędzony,
- kiełbasa,
- ziemniaki.

Wykonanie:

Gotuję wywar na zupę, najpierw mięso, ziele i liść laurowy, szumuję, potem dodaje warzywa. W tym samym czasie w osobnym garnku gotuję kapustę kiszoną, dodaje wodę  oraz liść laurowy i ziele. Kapusta się powinna gotować ok. 30-40 min.
Jak już i wywar i kapusta będą gotowe, kapustę przelewamy do wywaru, uprzednio wyciągnąć mięso z niego oraz luźno latające kawałki większych warzyw (typu cebula, czosnek;) Całość niech się dalej gotuję. Dodaję przyprawy. W międzyczasie ziemniaczki gotuję w osobnym garnku oraz podsmażam na patelni drobno pokrojony boczek oraz kiełbaskę z cebulką. Następnie dodaje  mięso do zupy, gotuję dalej.  Na samym końcu uzupełniam zupę koncentratem pomidorowym.
Moja mama zawsze podawała kapuśniak osobno, a ziemniaki na osobnym talerzu, polanę słoninką – tak też ja zrobiłam, ale dałam boczek z cebulką zamiast słoninki.

Całość stanowi kompletny obiad dla głodnych brzuszków J












 Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz