piątek, 23 listopada 2012

Risotto a’la Juska


Generalnie powinnam zacząć od sprostowania, gdyż moim zdaniem nie powinno się to nazywać risotto. Ja mam swoją wizję risotta, taką, jaką robi moja mama (chodzi o bardziej suchy ryż z mięsem), jednak dostałam przepis od mojej przyjaciółki Juski z Myślenic i postanowiłam go wypróbować.


Składniki:
-2 torebki ryżu paraboiled
-0,5 kg pieczarek,
-1 mały filet z kurczaka,
-1 papryka czerwona,
-1 cebula,
-2 pomidory,
-przyprawy:
·         bulionetka drobiowa,
·         przyprawa do kurczaka,
·         kebab-gyros,
·         carry,


Wykonanie:

Ryż gotujemy. Kurczaka, paprykę, cebulę, pomidory pokroić w kostkę (średnią), pieczarki pokroić w plasterki. Pokrojonego kurczaka przyprawić według uznania przyprawami (kebab gyros, carry, i do kurczaka) – można, a nawet trzeba wymieszać przyprawy, wtedy jest lepszy smak :)
Wrzucić kurczaka na rozgrzany olej, mieszać żeby się nie przypalił. Następnie wrzucić pokrajaną cebulkę i podsmażyć  ją trochę z kurczakiem. Potem  wrzucamy resztę warzyw, mieszamy i podlewamy wodą - dodajemy bulionetkę i zostawiamy żeby się dusiło ok. 20-30 minut. Następnie próbujemy czy jeszcze nie trzeba doprawić do smaku, można dodać też te przyprawy w których peklowaliśmy kurczaka :) Jak wszystko będzie już miękkie to zagęszczamy mąką z wodą, a po zagęszczeniu mieszamy i gotujemy jeszcze jakieś 2 minuty.
Podanie:  Wykładamy woreczek ryżu na talerz i polewamy sosem.


Gotowe :)












Bon Apetit!

1 komentarz: