piątek, 23 listopada 2012

Spaghetti a’la Carbonara


Przyszła ponownie pora na moje kochane makarony! Jednak długo bez nich nie można wytrzymać;)

Tym razem postanowiłam przyrządzić Carbonare. Wiem, wiem, prawdziwa Carbonara to taka bez śmietany i z parmezanem, jednakże ja, z powodów różnych zrobiłam właśnie na odwrót. Parmezanu nie miałam, a śmietanę dałam z premedytacją :D Zależy mi przede wszystkim na tym, aby to brzuszkom smakowało, dlatego wszelkie modyfikacje, jeśli mają służyć poprawie smaku pod nasz gust są jak najbardziej wskazane :D.

Składniki:

- makaron spaghetti (jakieś pół paczki na 2 brzuszki),
- boczek wędzony (ok. 50 dag),
- set utarty, ostry, ja miałam goude, powinno się dać parmezan,
- 3 jajka,
- śmietana mała 18%,
- pieprz, sól,
- 1 cebula.

Wykonanie:

Makaron gotuję, może być al’dente, chodzi o to, aby nie był przegotowany, bo potem i tak będzie się jeszcze lekko przysmażał na patelni.
Kroję boczek i cebulę na drobne kawałki, a następnie podsmażam to razem.
W miseczce mieszam jajka, dodaję do nich śmietanę, ser, pieprz i sól.
Po odcedzeniu makaronu, przekładam go na patelnie z boczkiem i cebulką i podsmażam. Następnie zalewam całość mieszaniną z jajek, śmietany i sera, delikatnie mieszając. Podgrzewam jeszcze trochę, uważając, aby się jajko nie ścięło.
Mnie niestety się troszkę ścięło, ale i tak potrawa nie traci na smaku J.
Uwielbiam to danie z moim drugim brzuszkiem J.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz