wtorek, 4 grudnia 2012

Schab w winie


Cześć i czołem!

Dziś będzie czadersko! Czaderski przepis, troszkę czasochłonny (nie jest to makaron z serem :P), ale też nie jakoś specjalnie skomplikowany. Pora na schab w winie!
Przepis mam od mojego chrzestnego, który robi rewelacyjne rzeczy! To akurat danie szczególnie przypadło mi do gustu :) .

 
Składniki:

- 1 kg schabu (najlepiej kruchego, można spytać przy zakupie),
- 0,5 kg pieczarek,
- 1 duża cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- wino półwytrawne białe lub czerwone,
- przyprawy: pieprz, wegeta, papryka ostra, ziele angielskie,
- mąka,
- olej do smażenia.


Wykonanie:




Cebulkę i czosnek po obraniu pokroić drobno i dać na patelnię z olejem, posypać sporą ilością wegety oraz papryki. Podsmażyć.





Pozbyć się ze schabu nadmiaru słoninki (jeśli jest), przekroić go na pół wzdłuż, a następnie na cienkie plasterki. Każdy kawałek opruszyć wegetą i pieprzem, a następnie obtoczyć w mące.







Przygotować  drugi garnek – przelać do niego cebulkę, a na patelni i rozgrzanym oleju smażyć po kolei schab z dwóch stron, następnie przekładać go do garnka, zalać wodą. Ma on się dusić.




 W międzyczasie można na osobnej patelni podsmażyć pieczarki (umyte i obrane). Pieczarki w tym przepisie nie są drobno pokrojone, ja dawałam ćwiartki i połówki w przypadku mniejszych sztuk. Powinny być połówki.


Jak już cały schab się obsmaży i będzie dusił w osobnym garnku, dodać do niego pieczarki. Dusić, aż do miękkości.



 Następnie dolać szklankę wina- ja dziś dałam czerwone na wypróbowanie, wcześniej dawałam białe i moje odczucia są podobne; w przypadku czerwonego sosik się tworzy taki brunatny. Ale smakowo podobne J. 







Na samiutkim końcu dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego. W przypadku opcji z białym winem- nada on  lekko kolor potrawie, bez zmiany smaku (ważne, żeby nie dodawać za dużo koncentratu, bo jego nie ma być czuć ;)). Danie podawać z pokrojoną bagietką J. Ja dodałam również sałatkę – gotową, dołożyłam tylko pomidora i sos Knorra do sałatek – bardzo dobrze pasowało J. I to tyle!




Danie wspaniale się komponuje z tym winem, które zaczęliśmy ;)

Pychota!




1 komentarz: