czwartek, 27 grudnia 2012

Śledzie pod pierzynką


Cześć!
Święta już minęły i chyba mało kto myśli teraz o jedzeniu J
Tak się składa, że ja nie przygotowywałam potraw świątecznych poza śledziami. Jednak jest to potrawa nie stricte bożonarodzeniowa, dlatego umieszczam jej przepis teraz J. Wykonanie bardzo proste.



Składniki:

- śledzie po wiejsku (ja miałam duży słoik takich w oleju),
- ziemniak,
- marchewka,
- cebula,
- jajko,
- majonez, jogurt naturalny, ketchup,
- pieprz, sól.

Wykonanie:



 Śledzie wyciągnąć ze słoika, pokroić na małe kawałki. Cebulę pokroić i sparzyć. Cebulę ze słoiki po śledziach również pokroić na mniejsze kawałki. 

  
 Jajko ugotować na twardo. Ziemniaka i marchewkę również ugotować do miękkości (marchewkę przed gotowaniem obrać, ziemniaka nie). 


Ugotowane jajo obrać, zostawić do wystygnięcia, tak samo obrać ziemniaka, skórka łatwo będzie wtedy schodzić. Na półmisek ułożyć pokrojonego śledzia, posypać cebulą i tą ze słoika i tą sparzoną, następnie utrzeć ziemniaka (największe tarło) i rozprowadzić na śledziach. To samo zrobić z marchewką (na najmniejszych tarle).




 W między czasie zrobić sos:
Wymieszać majonez, jogurt (ja daję „na oko”, ale więcej jogurtu) i troszkę ketchupu, doprawić solą i pieprzem.



 Polać sosem...




 ...a na końcu utrzeć jajko- stanowi ozdobę.




 


 Pierzynka gotowa. Smacznego J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz