poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Tarta szpinakowa


Przed nami bardzo proste, szybkie i tanie danie wegetariańskie :). Znowu się zielono zrobiło na mojej polance dwóch brzuszków :).
Jeśli ktoś lubi szpinak- to jest danie dla niego!









Składniki:


- szpinak (może być paczka mrożonego, może być świeży),
- śmietana- 18 %,
- 2 jajka,
- ciasto francuskie, gotowe, 1 opakowanie,
- ser żółty utarty,
- czosnek,
- pieprz, sól.


Wykonanie:



 Ciasto francuskie rozciągnąć na brytfankę, wcześniej można dać pod niego albo papier do pieczenia, albo natłuścić i posypać mąką, aby nie przywarło. Ja najpierw troszkę go podpiekłam solo, aby potem tarta nie była surowa na spodzie.


 Przygotowuję w miedzy czasie szpinak- na oliwie z oliwek podsmażam pokrojone, 2 ząbki czosnku, następnie dodaję szpinak i go podduszam. Przyprawiam sola i pierzem.




  W osobnej misce mieszam jajka ze śmietaną  i utartym serem żółtym. 



Dodaję do tego szpinak, całość mieszam.


 Wylewam masę szpinakową na ciasto francuskie, posypuje jeszcze dodatkowo serem, całość zapiekam. Piekę ok. 15-20 min.


  
  Całość może przypominać trochę mini pizzę. Tartę można również wykonać na innym cieście, jednak sądzę, że ten sposób jej przyrządzenia jest najprostszy.  

Mojemu brzuszkowi oraz drugiemu bardzo smakowała :) .

Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie :) Zamierzam zrobić, a jak zrobię to podzielę się wrażeniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta wypróbowana :) Troszkę za krótko podpiekłam ciasto solo i wyszło miękkie od spodu, ale i tak tarta jest pyszna. Nawet się nie spodziewałam, że aż tak dobra będzie! aa i jeszcze jedno - zapomniałam posmarować lub wyłożyć blachę przed położeniem ciasta francuskiego, ale nic się nie stało, w ogóle nie przywarło do blachy. A tak się bałam, że mi się spali.. :) Super przepis, na pewno jeszcze nie raz skorzystam, dzięki! Pozdrawiam, Ilona Cetnarowska

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki serdeczne!:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń